در دهه ی ۱۹۶۰ میلادی، جیمز باند در فیلمی نقش آفرینی کرد که در آن فیلم، خودروی او به اسحله های مخفی، تیغه های بیرون جهنده برای پاره کردن تایر ماشین تعقیب کننده و یک صندلی پرتاب شونده مجهز شده بود. اما به نظر شما، آیا کسانی هستند که بخواهند خودروی خود را نیز به برخی از این ابزارها تجهیز کنند؟


وجود یک اسلحه ی پرقدرت درون خودرو، شاید یک ایده ی غیر عملی باشد؛ البته نه بخاطر خطرناک بودنش. با این حال شرکتی وجود دارد که یک چرخاننده ی الکترونیکی پلاک خودرو را از همان نوعی که جیمز باند برای مخفی نگهداشتن هویت خود استفاده می کرد، تولید می کند. این وسیله ی الکترونیکی ۷۹ دلاری، در عوضِ اینکه هویت شما را بجای کس دیگری جا بزند، با فشردن یک دکمه، پلاک خودرو را در زاویه ای ۹۰ درجه به سمت پایین می چرخاند و پیام نوشته شده در زیر پلاک را برای راننده ی خودروی عقبی نمایش می دهد. همچنین یک مدل از این وسیله، با قیمت ۷۴.۹۹ دلار برای موتورسیکلت ها تعبیه شده است.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این گجت بتواند مقبولیت گسترده ای را برای خود رقم بزند، با این حال تا اندازه ای به خاطر برخی استفاده های ممکن از این وسیله، مانند مخفی نگهداشتن شماره خودرو از دید دوربین های چراغ قرمز و پلیس و یا عصبانی کردن راننده های قانون مدار با الفاظی تمسخر آمیز، می تواند برای رانندگان بسیاری آزاردهنده باشد. در واقع، کمپانی توزیع کننده ی این محصول، با دادن پیامی بر روی وب سایت خود، سعی دارد از خودش سلب مسئولیت کند، آن هم با این هشدار که وسیله ی مذکور “مؤکداً برای استفاده در خارج از جاده های اصلی در نظر گرفته شده” و با این کار، به مشتریان بالقوه خود هشدار می دهد که “تمامی مسئولیت ها در ارتباط با استفاده یا سوء استفاده از این گجت به عهده آنان خواهد بود.” [منبع: Plateflipper.com]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *