به روایت گوگل ترند در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۵ میزان جستجوی کاربران برروی کلید واژه های سیستم عاملهای گوشیهای هوشمند نظیر IOS و Android و Blackberry OSنمودار زیر بدست آمد :

IOS Vs Android

به نظر دانشجویان سیستم عامل این نمودار در سال ۲۰۲۰ چه بازیگران دیگری خواهد داشت و چه تغییراتی در آن اعمال خواهد گردید.

12 دیدگاه در سیستم عامل-رقابت سیستم عاملهای موبایل
  1. مسعود حمیدزاده ۸ آبان ۱۳۹۴ در ۲۰:۳۲ پاسخ

    به نظر من IOS تلاش خواهد کرد تا خود را بیشتر به اندروید نزدیک کند هر چند یکی از دلایل پایین بودن رتبه این سیستم عامل عرضه آن فقط توسط APPLE است در حالی که ANDROID توسط SONY – LG – SAMSUNG و … عرضه میشود . ولی تا سال ۲۰۲۰ ظهور سیستم عاملی که بتواند گوی رقابت را از اندروید گرفته و خود را صدر نشین سیستم عامل های هوشمند کند بعید است.
    گوگل سیستم عامل اندروید خود را در هر ورژن بسیار کاربردی تر کرده و هم اکنون نیز ۸۰ درصد گوشی های موجود در بازار با سیستم عامل اندروید عرضه میشود.

  2. به نظر من باید منتظر سیستم عامل هایی با کارایی بالاتر و تعاملی تر با محیط و کاربر باشیم،به طوری که گجت هایی به مراتب هوشمند تر و قدرتمندتر و سریعتر با بهره گیری از این سیستم عامل ها را شاهد خواهیم بود.
    الگوریتم های آن بسیار بهینه خواهد شد.
    ارتباط سریعی بین سخت افزار بر قرار خواهد شد.
    باید از این پس به شنیدن اسم الگوریتم های هوشمند بیشتر عادت کنیم.

    توسعه دهندگان اپلیکیشن های این سیستم عامل ها هم دسترسی آسان تر به بخش های مختلف گجت را خواهند داشت و میتوان گفت برنامه نویسی روان تری را شاهد خواهیم بود.

    میوان گفت بازیگر بعدی این سیستم عامل ها حتما بر پایه ی لینوکس خواهد بود.
    نظر شخصی بنده رویUbuntu Phone است.
    (بدلیل عرضه موفق لینوکس اوبونتو)

    میتوان به شش سیستم عامل نو پا که شاید آینده را تغییر دهند، اشاره کرد:
    Firefox OS
    Ubuntu Phone
    Amazon Fire os
    Samsung Tizen
    Jolla Sailfish
    Open webOS

  3. امیرحسین مهرابی جم ۱۱ آبان ۱۳۹۴ در ۲۳:۲۰ پاسخ

    بیشتر سیستم عاملی که دنبال خواهد شد اندروید خواهد بود که حتی بیشتر گوشی ها مجهز به این سیستم عامل میباشند.یکی ازعوامل اصلی که این سیستم عامل رو محبوب کرده اپن سورس بودنش هست که دست سازندگان رو باز میکنه که از قابلیتش استفاده کنند.در ضمن من در قسمتی مطالعه کردم که در همین زمینه سیستم عاملی به نام سیانوژن که برپایه اندروید طراحی شده که امکانات و امنیت بیشتری برخورداره البته کمپانی های کمی از این سیتسم عامل استفاده میکنند که البته روز به روز طرفداران بیشتری رو جذب میکنه

  4. امیرحسین ناسوتی ۱۵ آبان ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۵ پاسخ

    پیرو نظر دوستان میخواستم بگم تا خود الان سیستم عامل اندروید خوب تونسته بازار رو به نفع خودش برگردونه . و تقریبا میشه گفت بی رقیبه.اما به قول خود شما استاد که گفتید اندروید تا کجا میتونه به این روند ادامه بده و بی رقیب بمونه باید بگم که به نظر من اندروید دگه داره تکراری میشه یعنی دگه امکانات خاصی نداره که برای کاربراش جالب توجه باشه . الان در کشور ما مردم دارن به سمت ios و blackberry میرن.درضمن باید بگم که شرکت نوکیا داره ۱ سیستم عاملی رو کار میکنه که قراره در ژانویه رونمایی میکنه

  5. سید مسعود نعمتی ۳۰ آبان ۱۳۹۴ در ۱۶:۳۸ پاسخ

    به نظر من در آینده با توجه پیشرفت کارهای الکترونیکی و احاطه کردن زندگی ما با اینگونه کارها ما نیاز به سیستم های با سرعت بالا و امنیت بیشتر داریم.و به نظر من شرکت هایی که من این سمت حرکت کنند بیشتر میتوانند بازار را در اختیار داشته باشند.

  6. با مشاهده روند تغییر نمودار مذکور از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ می توان گفت تمام این سیستم عاملها در سال ۲۰۰۹و ۲۰۱۰ در کف هستند و درست از سال ۲۰۱۰ روند رو به رشدی را در دو سیستم عامل IOS و اندروید می بینیم که علت آن ورود حجم عظیم ابزارهایی مانند تبلت در فرهنگ استفاده عموم مردم می تواند باشد اما همواره در طول این ۵ سال همواره اندروید به صورت قابل توجهی از IOS جلوتر بوده است لذا تا سال ۲۰۲۰ به نظر می رسد رشد اندروید هر قدر هم کند شود نمی تواند پایین تر از IOS قرارگیرد اما در صورتی که بازیگران دیگری نیز وارد بازار شوند باز هم در طی ۵ سال قادر به تغییر تصاعدی این روند و قرارگرفتن در سکوی بالاتر از اندروید نخواهند بود اما اگر بازه را به جای ۲۰۲۰ سال ۲۰۲۵ در نظر بگیریم احتمال تغییر این روند در جهت افت اندروید زیاد خواهد بود

  7. به نظر من با توجه به این موضوع که اندروید یک پلت فرم منبع باز هست نسبت به رقیب سرسخت خود ios برتری به سزایی دار چون به دلیل این که اندروید منبع باز است قطعا و صد در صد زمینه پیشرفت و در صدر جدول ماند از نظر محبوبیت و استفاده از بقیه سیستم عامل ها را خواهد داشت و با اینکه ios سعی بر بالا بردن محبوبیت و کارایی خودم از اندروید را ذارد ولی بنظر من وا توجه به ویژگی هایی که اندروید دارد تا سال ۲۰۲۰ هم صدر جدولی بودن خود را حفظ میکند چون اندروید سیستم عاملی هس که فضا برای پیشرفت خیلی زیاد دارد وهمچنان هم پیش میرود.
    الیته سیستم عامل های دیگری از قبیل :

    ویندوز فون
    سیمبین
    بلک بری
    بادا
    اوبونتو

    وجود دارند ولی بنظر من تا سال ۲۰۲۰ پیشرفت انچنانی نخواهد داشت تا با اندروید و ios رقابت کنند.

  8. اندروید در این دوره از زمان جایگاه ویژه ای رو در اختیار گرفته که همانگونه در نمودار مشخص است یکی از سیستم عامل های پیشرفته در موبایل و کامپیوتر و… هستش.احتمال این که در سال های آینده سیستم عاملی بهت ایجاد بشه و باعث پایین آمدن محبوبیت اندروید بشه.گرچه در این دوره از زمان اندروید محبوبیت و کارایی بیشتری دارد.

  9. مصطفی رحمانی ۲ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۶ پاسخ

    سیستم عامل اندروید برای معماری خاص smartphoneها طراحی شده و بر روی PC قابل اجرا نیست

  10. به نظر من با توجه به اینکه شرکت های قدرتمند سخت افزار و نرم افزار دنیا توی کنسرسیوم اشتراک سیستم عامل متن باز اندروید دست داشته اند باعث رشد سریع اون شده و همچنان در صدر بوده و پیشرفت هم خواهد کرد …


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *