مهندس پیمان سرحدی، کارشناس و مدرس جلوگیری از هک و نفوذ بیان داشت: هنگامی که پسوردتان را وارد می کنید مراقب چشم‌های اطرافتان باشید و یا بدون رودربایستی از صاحبان چشم‌ها بخواهید که جایشان را تغییر دهند.
 وی افزود:  تا جایی که ممکن است در انتخاب پسوردها دقت کافی به خرج دهید زیرا بعضی افراد شماره تلفن، ش ش، ت ت و … را برای پسورد خود انتخاب می کنند زیرا به قول خودشان پسوردها را زود فراموش می کنند.وی با تاکید بر اینکه همیشه از کلیدهای Alt و Space و کلیدهای از این قبیل با طول زیاد را برای پسوردهای خود در فضای سایبر انتخاب کنید؛ اذعان داشت: استفاده از این روش احتمال هک شدن را کاهش می دهد.

 این کارشناس امنیت و نفوذ با بیان اینکه سعی کنید تا جایی که امکان دارد پسوردهایتان را ذخیره نکنید؛ خاطرنشان ساخت: این هشدار شامل مواردی از جمله پسوردهای ایمیل، سایت های اجتماعی و Outlook  می‌شود چرا که برنامه هایی وجود دارد که با اجرا کردن آنها پسوردهای شما را از حالت ستاره در می آورد و پسوردتان را آشکار می سازد.

 وی در پایان یادآور شد: اگر نیازی به اطلاعات history ندارید  هر از چند گاهی آن را پاک کنید مخصوصاً موقعی که در کافی نت و یا خانه دوستتان هستید.

منبع: اورژانس IT باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *