۱- آیفون و آی پد بزرگتر
نوت ۳ در سایز ۵٫۷ اینچ و گلکسی اس ۴ در سایز ۵ اینچ مقدمه ای بر عرضه انواع گوشی و تبلت در سایز بزرگتر در سال ۲۰۱۴ شدند. شرکت اپل نیز سایز های بزرگ را در نظر گرفته و در آزمایشگاه های خود مشغول آزمایش بر روی چند نمونه بوده تا بالاخره نسخه نهایی را بسازد. کارشناسان می گویند: آیفون ۶ با نمایشگر ۵ اینچی (پاییز ۲۰۱۴) و تبلت ۱۲ اینچی در سال ۲۰۱۴ به بازار می ایند.

۲- ویندوز ۸٫۲
ویندوز ۸٫۲ جدیدترین نسخه در سال ۲۰۱۴ با منوی استارت ویندوز به صورت کلاسیک و رابط کاربری جدید عرضه خواهد شد. سرمایه گذاری مایکروسافت روی یکپارچه کردن سیستم عامل ها و پلتفرم ها را باید در نسخه ۸٫۲ و نسخه های بعدی پیدا کرد.

۳- گسترش ابزارهای واقعیت مجازی در دنیای گیم (بازی)
هدست Oculus Rift در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این هدست حرکات گردن را هنگام بازی دنبال و این احساس را ایجاد می کند که شخص واقعا در بازی وجود دارد. این کیت ۳۰۰ دلاری صنعت گیم را متحول کرد و قرار است نسخه های بعدی این محصول در سال ۲۰۱۴ عرضه شود.

۴- پی سی های اندرویدی
در سال ۲۰۱۴ پی سی های اندرویدی روی لپ تاپ و دسکتاپ توسعه می یابد که قسمت عمده آن بدلیل ارزان بودن، در سیستم های آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

۵- وب کم های سه بعدی روی اولترابوک ها
در سال ۲۰۱۳ دوربین Creative Senz3D در لابراتوار مشترک کری ایتیو و اینتل ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ شاهد اولین دوربین های نصب شده روی لپ تاپ و اولترابوک ها به صورت سه بعدی خواهیم بود.

۶-استفاده بیشتر از سیستم عامل کروم
سیستم عامل کروم مبتنی بر مرورگر کروم گوگل در سال ۲۰۱۳ روی لپ تاپ هایی با نام کروم بوک عرضه شد. پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ این سیستم عامل جدید با امکانات زیادی که ارائه می دهد از محبوبت زیادی برخوردار شود. ارزان و قابل دسترس بودن از دلایلی هستند که احتمالا عامل توسعه این سیستم خواهد بود.

۷-ساعت های هوشمند
ساعت هوشمند ˈگلکسی جیرˈ ( Galaxy Gear) سامسونگ در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد اما با مشکلات زیادی مواجه شد. مشکل سیاه شدن صفحه نمایشگر، عمر کم باطری، گران بودن محصول از جمله مشکلات پیش روی ساعت های هوشمند هستند. در سال ۲۰۱۴ شرکت اپل قصد دارد ساعت هوشمند جدیدی به نام ˈآی واچˈ به بازار عرضه کند که هیچ یک از مشکلات ساعت های هوشمند فعلی را نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *