شروع کسب‌وکار جدید با یک سرمایه‌ی آماده، شاید درنگاه اول ساده به نظر بیاید اما باید بگویم که تنها شروع کار مهم نیست و تلاش برای بهتر بودن در مسیر، یکی از مولفه‌های مهم کارآفرینی است. در دنیای رشد و پیشرفت که تفاوت محسوسی با یک ساعت قبلش می‌توان احساس کرد چطور انتظار دارید که محصول یا خدمات شما پس از گذشت زمان همان بازدهی قبلی را داشته باشد؟ افراد خلاق و نو آور برای صید فرصت‌ها در کمین هستند و تنها با یک روش جدید همراه با خلاقیت، می‌توانند از شما پیشی بگیرند.

نو آوری همیشه با جذب سرمایه همراه بوده است. ارتقا محصول، ارتقا خطوط تولید و بهینه سازی رویه‌های تولید که همه روزه در حال برنامه ریزی و اجرا در شرکت‌های بزرگ است علاوه بر حفظ مشتری‌های قدیمی مشتری‌های جدیدی را به سمت خود جذب می‌کند. به روز رسانی در این دنیای رو به پیشرفت از عواما مهم در موفقیت کسب و کارهاست.

درک نیاز مصرف کنندگان

مشتریان و مصرف کنندگان همه روزه در انتظار دریافت خدمات و محصولاتی هستند که علاوه بر امکانات و ویژگی‌های کاربردی‌تر بتواند هزینه‌های روزانه‌ی آن‌ها را کاهش دهد. عصر جدید نیازمند تنوع و نوآوری است و این ویژگی تنوع طلبی در بشر همه‌ی کسب‌وکارها را بر آن داشته تا با ایده‌های خلاقانه خود، محصولاتی مطابق با نیاز مشتریان ارائه دهند. جلب رضایت مشتری از جمله اهدافی است که کسب و کارهای مختلف در رسیدن به آن دست از تلاش برنمی‌دارند.

نوآوری و ایجاد رقابت

برخی بر این تصور هستند که وقتی مشتری به محصولی نیاز داشته باشد مجبور است از کسب‌وکار او خرید انجام دهد بدون اینکه زحمت ایجاد نو آوری را به خود بدهد. اما مطمئن باشید که در اطراف شما افرادی هستند که برای موفقیت از هیچ کاری دریغ نمی کنند، پس ممکن است یک لحظه چشم خود را باز کنید ببینید اوضاع کسب‌وکارتان چندان رضایت بخش نیست و فرد دیگری محصولی به مراتب بهتر از شما با هزینه‌ی پایین‌تر به مشتریان ارائه می‌کند.

شناخت جامعه‌ی هدف

درک نیاز مصرف کنندگان و ایجاد تنوع در محصول می‌تواند شما را در میدان رقابت استوار و پیروز نگه دارد. شناخت سلایق جامعه‌ی هدف و تلاش برای رفع نقص محصول و ارتقاء آن می‌تواند بازدهی مناسب به کسب‌وکار شما بدهد .همانطور که توجه می‌کنید شناخت جامعه هدف و مطالعه و تحقیق بررسی در این حوزه غیر قابل چشم پوشی است و همه‌ی کسب‌وکارها به چنین اطلاعاتی تشنه هستند و روش‌هایی مختلفی را برای بدست آوردن آن در دستور کار خود قرار می‌دهند.

جذب افراد خلاق و ایده پرداز

افراد بسیاری سعی در تزریق ایده‌های نو و خلاق در کسب‌وکارها را داشته‌اند که متاسفانه با عدم موافقت صاحبان کار، توسط شرکت‌های خارجی جذب شده و به دنبال آن سرمایه‌های هنگفتی را روانه‌ی آن شرکت‌ها کرده‌اند. گویی این کسب و کارهای داخلی به از دست دادن فرصت ها عادت کرده اند و می خواهند تا جهان پابرجاست محصولات تکراری و کپی خود را به دست مشتریان بدهند.

وجود یک تیم مشاوره خلاق و نو آور در پیشبرد کسب و کارها می‌تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. تیم‌های مشاور نوآوری بر اساس خلاقیت و تخصص خود در این حوزه آماده‌ی ارتقاع انواع کسب‌وکارها می‌باشند. جای خالی مشوق‌هایی که از ایده‌های نو و خلاقانه حمایت می‌کنند به شدت در این بازار احساس می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *