سلام

کلیه تمرینها و اسلایدها و ارزیابی نیمسال تابستان در خصوص نیمسال اول ۹۶-۹۷ نیز اجرا خواهد شد.

وضعیت ارزیابی در نیمسال پاییز۹۴

اسلایدهای جلسه اول درس هوش مصنوعی

اسلایدهای جلسه دوم و سوم- فصل دوم – عاملهای هوشمند

شیوه ارائه پروژه درسی و سوالات پرسیده شده در مورد پروژه

تمرینهای فصل اول و دوم

اسلایدهای فصل سوم- حل مسئله با جستجو

تمرینهای فصل سوم -بخش اول

اسلایدهای فصل چهارم-روشهای جستجوی آگاهانه

اسلایدهای فصل پنجم- مسئله ارضای محدودیت  CSP-(Constraint Satisfaction Problem)

دقت نمایید در صورتیکه تمرینهای هر جلسه در جلسه بعد تحویل داده نشود نمره جلسه تعلق نخواهد گرفت. شیوه ارائه تمرینهای هر جلسه به صورت شفاهی و کتبی خواهد بود و ملاک ارزیابی هر جلسه فهم دانشجو خواهد بود. دانشجویانی که به هر دلیل نمره تمرینات را نگیرند به منزله این خواهد بود که در کلاسها حضور نداشته اند و حذف غیبت کلاسی خواهند گردید.

2 دیدگاه در هوش مصنوعی- ترم پاییز۹۶
  1. فرشاد پورابراهیمی ۲ آبان ۱۳۹۴ در ۲۲:۳۹ پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحیم
    انسان از چند نوع هوش تحت عنوان هوش چندگانه برخوردار است که با هوش جسمی که شامل آگاهی جسمی و نحوه استفاده ماهرانه از آن است، آغاز می شود.
    هوش بعدی هوش منطقی یا عقلانی است، هوشی که در حال حاضر بیش از سایر هوش ها در سیستم های آموزشی مورد توجه قرار می گیرد.
    پس از هوش منطقی یا عقلانی سطح دیگری است که به هوش هیجانی اختصاص دارد. آخرین لایه هوش معنوی است. هوش معنوی هدایت و معرفت درونی، حفظ تعادل فکری، آرامش درونی و بیرونی و عملکرد همراه با بصیرت، ملایمت و مهربانی را شامل می‌شود.
    البته هوش اختصاص به انسان ندارد و بعضی حیوانات نیز از آن سهمی برده اند، ولی نه به اندازه ای که انسان از آن برخوردار است.
    گفته می شود که فعالیت هوشمندانۀ فرد آدمی، از زمانی شروع می شود که شروع به صحبت می کند و از قدرت زبان خود استفاده می کند و تا زمانی که کودک زبان باز نکرده، هوش او شبیه هوش حیوا ن است؛
    یعنی بیشتر جنبۀ حس و کشفی دارد،
    لکن همین که این وسیله را در اختیار خود می گیرد، با قالب لفظی تصورات و معانی آشنا می شود و این آشنا شدن با کلمات و روابط آنها،
    برای جریان افکار او وسائلی مفید می گردند و خاطرات او در این قالبها به آسانی نگاهداری می شوند و به او اجازه می دهند چیزی را که مستقیماً حس نمی کند،
    به تصور آورد و از تجربۀ گذشته برای رفع مشکلات زندگی و حل مسائل گوناگون استفاده کند و این امر بر رفتار او که برای انطباق با وضعیت های جدید صورت «آزمایش و خطا» یعنی پیش و پس رفت های آزمایشی داشت، پایان می پذیر


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *