ورود تکنولوژی اطلاعات و اینترنت به عرصه مبادلات مالی، ضمن تسهیل این مبادلات ، تا حد زیادی از میزان هزینه های مالی کاسته است. به همین دلیل تمام بانکهای بزرگ دنیا به دنبال ورود هرچه سریع تر و جدی تر در بازارهای مبادلات الکترونیکی و ارائه خدمات بانکی از طریق اینترنت به مشتریان خود هستند.

شناسایی و رتبه بندی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی می باشد.در این پژوهش ابتدا از روش دلفی فازی برای تصمیم گیری گروهی و از نظریه فازی برای شناسایی مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی استفاده شده است.  سپس در ادامه به کمک رویکرد  TOPSISفازی به رتبه بندی مهم ترین مولفه های شناسایی شده از دیدگاه مشتریان کاربر بانک توسعه تعاون استان یزد پرداختیم . در پایان نیز راهکارها و پیشنهاداتی برای گسترش میزان بکارگیری خدمات بانکداری اینترنتی ارائه شده است.

بررسی تهدیدات و چالشهای امنیتی در بانکداری الکترونیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *