آلن تورینگ در سال ۱۹۱۲ در لندن به دنیا آمد.

تورینگ یک بورسیه ریاضیات در کینگز کالج کمبریج گرفت و در اکتبر سال ۱۹۳۱ دانشجوی آنجا شد.

در سال ۱۹۳۶ میلادی، تورینگ مفهوم «ماشین تورینگ» را ارائه کرد،

ماشین تورینگ یک کامپیوتر تئوریک بود، تورینگ تئوری کامپیوترها را پیش از آنکه حتی یک کامپیوتر ساخته شده باشد، پایه‌گذاری کرده بود. مقاله‌ای که او در این مورد نوشت در سال ۱۹۳۷ با عنوان «در مورد اعداد قابل محاسبه، با کاربرد در مورد مسئله قطعیت» انتشار یافت.

در علوم رایانه‌ای، ماشین محاسبه تورینگ (UTM) نوعی ماشین محاسباتی است که می‌تواند براساس یک داده تصادفی یک محاسبه تورینگ تصادفی را شبیه سازی نماید. این ماشین محاسباتی اساساً با خواندن توضیح ماشین و نیز داده مربوطه از روی نوار موجود در خود ماشین این کار را انجام می‌دهد.

در سال ۱۹۳۹ جنگ با آلمان شروع شد، تورینگ رییس گروه رمزشکن اداره اطلاعات انگلیس در پارک بلچلی Bletchley Park در شصت مایلی لندن شد. این پروژه به شدت محرمانه بود و تحت شدیدترین مراقبت‌های نظامی بود.

در سال ۱۹۴۵، تورینگ مدیر پروژه ساخت ماشین حساب خودکار شد. این کامپیوتر الکترونیک خودکار می‌توانست برنامه‌های ذخیره شده در حافظه‌اش را اجرا کند، طرح او با اینکه از طرح انیاک آمریکایی‌ها و پروژه‌های دیگر انگلستان بسیار جلوتر بود، به خاطر پاره‌ای از مشکلات مهندسی و مهمتر از آن مشکل بودجه و سیاست‌گذاری‌های علمی به جایی نرسید.

به دلیل موفقیت‌هایش در رشتهٔ کامپیوتر دانشگاه‌های زیادی یادمان‌هایی از او ایجاد کرده‌اند، مجسمهٔ برنزی تورینگ در دانشگاده سوری که یاد آور پنجاهمین سال مرگ وی است، که او را در حال حمل کتاب‌هایش در محوطهٔ دانشگاه به تصویر می‌کشد.

آلن تورینگ

 در ششم ژوئن سال ۱۹۵۴، آلن تورینگ دراز کشید و با سیبی آلوده به سیانید، به زندگی خود خاتمه داد. اما نام تورینگ به خاطر کارهای بزرگی که در زمینه رمزگشایی، هوش مصنوعی و مسئله شکل‌زایی کرد، همیشه جاودان ماند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *